Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Fremantle

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

10 Oktober 2018 | Australië, Fremantle

Teruggekeerd in Shoalwater. Vandaag “geshopt” in Fremantle. De plek waar de emigranten/gevangenen in West Australië aankwamen. De gevangenen werden aan het werk gezet en bouwden zo’n beetjes hun eigen stad. Die ziet eruit als een uit de kluiten gewassen dorp uit Texas. Ieder moment verwacht je de paarden met stoere cowboys de hoofdweg in stormen...De hoofdstraat heeft uitzicht op de gevangenis die bij de haven staat. Zo’n beetje het eerste en het laatste wat ze zien. Dat houd ze knap zullen die Engelsen wel gedacht hebben.
Door naar Perth waarbij we het centrum het centrum hebben gelaten en het botanische park hebben verkend. Australië heeft de ruimte en dat zie je zelfs hier iets buiten het centrum van de stad. Het park is echt een park waar je rustig een halve dag voor nodig hebt om alles te bewandelen. Gelukkig zonder slangen!

Morgen vroeg op om het vliegtuig naar Adelaide te pakken. 2 uur extra tijdsverschil. We pikken daar de eerste camper op and then w’re on our own mate!

• 10 Oktober 2018 - 13:12

Elly:

Klinkt goed. Mooie eerste week zo te zien en te lezen. Zowel Kees als Pietertje doen het goed. De eerste kan mij eerlijk gezegd gestolen worden maar de tweede ruikt zo onwijs lekker. Het is goed dat Alex er het weekend is anders ga ik zeker plukken. Die hogere sferen kloppen onophoudelijk aan mijn deur als ik hem.kom verzorgen. Heb het goed. Mam houd zich prima zo dat geen zorgen. Xxx