Dolfijnen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 November 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zwemmen met dolfijnen. Dat was het enige wat ik echt graag perse gedaan wilde hebben. En het is gelukt. En niet zo’n beetje ook! Volgens de begeleiding zaten we midden in een groep van meer dan 200 Dusky dolfijnen. Een ongelofelijke ervaring. Het start al met het aanmeten van een wetsuit. Volgens onze jongste, volwassen, dochter ip alleen maar bedoelt om er sexy uit te zien als surfdude maar voor ons voelde het als worstjes in een velletje gepropt. Dan in een bus naar de boot terwijl je peentjes zweet in je pakkie. En dan op de boot op zoek naar de eerste dolfijn. Na een minuut of 20 op zee zagen we de eerste en was ik verbaasd dat hij niet meteen stopte maar nog zeker 10 miuten doorvoer. Achteraf bezien is een groepje van een stuk of 10 dolfijnen in dit gebied pinuts.
Zwemvliezen aan, hood op, snorkel in je bekkie en hoppa, het koude water in. En dan maar gekke geluiden maken en zingen. Dus daar ging ik met:”Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent....” door een snorkel heen. Maar ze begrepen het hoor! Echt in bosjes langs, onder en tussen ons door. Wat een magnifiek gezicht en gevoel. Rondjes draaien om elkaar heen en dan maar proberen mee te doen. Af en toe moest ik zo lachen om ze dat ik vergat goed te ademen en stikte ik bijna in het zoute water door mijn snorkel. Ik zou ook zweren dat ze af en toe tegen mijn zwemvliezen aanstootte.
Na een half uurtje weer het water uit en weer in de warme kleren. En dan nog een half uur kijken. Wat een spectakel. Je weet gewoon niet waar je kijken moet met zo’n grote groep. Ze flitsen langs de boot maar halen verderop ook de meest acrobatische toeren uit. Echt gaaf om te zien.
Tja, en wat moet je dan nog willen in het leven. Op weg naar Picton (ferry) nog even een wijnproeverijtje meegepikt. Voor de kenners onder ons: We namen de Queen Charlotte Drive tussen Havelock en Picton. Een prachtige route weer lang de Malborough Sounds. Gekampeerd in een baai aan het water. Prachtig weer, prachtig uitzicht, papa en mama eend met hun 3 kleintjes aan je voeten en een glaasje wijn in de hand. Het moet niet erger worden.

  • 14 November 2018 - 18:39

    T5:

    Blij dat je zo blij bent en geniet.

  • 15 November 2018 - 04:33

    Elly:

    Klinkt inderdaad fantastisch je schrijft er heel beeldend over. Mooi dat ook dit gelukt is. Op naar de volgende ervaring. Morgen weer een jaar ouder alvast van harte.

  • 15 November 2018 - 04:55

    Wil A.:

    Gefeliciteerd!!
    En wat een geweldige ervaring met die dolfijnen.

  • 16 November 2018 - 05:34

    Hans Stolk:

    van harte...……

    fijne dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Australie en Nieuw Zeeland

Vertrek 2 oktober naar Perth

Recente Reisverslagen:

27 November 2018

De laatste dagen...

24 November 2018

Coromandel

22 November 2018

Forgotten World Highway

20 November 2018

Kia ora

17 November 2018

Noordereiland
Jolanda

Actief sinds 24 Sept. 2018
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8923

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Oktober 2018 - 29 November 2018

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: