Kia ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu Kia ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Kia ora

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 November 2018 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hobbiton the movie set! Alsof je in Barbapapaland rondloopt. Geen idee hoe dat voelt overigens maar daar deed het me toch aan denken. Idioot toeristisch en toch hartstikke leuk om te doen als je er toch bent....Het is echt een heel dorpje nagebouwd in het heuvellandschap met allemaal kleine hobbithuisjes. En fleurige leuke tuintjes. Grappig. En daarna kamperen bij de boer(in), dat zet je meteen weer met beide benen op de grond. Prachtig uitzicht over de heuvels en verder geen gekkigheid. Ook niet qua kosten (€10,- terwijl gemiddeld €25 tot zelfs €30 pn). ‘s nachts pikkedonker dus blij met m’n eigen pleetje.
Vervolgens naar Whakarewarewa (het is ff oefenen...) waar we naar the living Maori village zijn geweest. Gebouwd rondom geothermische bronnen waaronder een paar regelmatig spuitende geisers. Mij niet gezien. Je hebt altijd warme voeten maar het stinkt naar rotte eieren (waar je wel aan went) en ik zou het gevoel hebben dat ieder moment onder m’n huiskamervloer het hete water omhoog komt. Het voelt echt niet veilig. Ongelofelijk wat de natuur hier weer uithaalt. En de Maori’s wonen er en maken er het beste van. Ze koken in het hete water en stoven er hun eten in. We werden rondgeleid door een jonge vrouw die daar ook is opgegroeid en trots is op haar afkomst. In het dorp staat ook nog de enige school die volledig in Maoritaal les geeft. Zij heeft ook pas op haar 15e Engels leren spreken. En zij heette ons welkom dus: Kia ora.
We zouden vervolgens een boottocht maken in Taupo om daar de Maori garvings te zien. Echter, stroomuitval die al 8 uur duurde en teveel wind. Dat feest ging dus niet door maar hebben we verzet naar de volgende ochtend. Ook bij lake Taupo weer veel thermische activiteit. Op een stukje van het strand kun je heerlijk warm pootje baden! De stoom komt van het strand af. Gek gezicht hoor.
En weer door naar Wanganui. Onderweg even centjes trekken want het moet allemaal wel betaald worden natuurlijk. Slikt dat kreng mijn pasje in! Sta je toch echt wel gek te kijken. Dus nu berooid en wel...:) Het is maar goed dat Rinse ook een pasje heeft anders kon ik gaan afwassen. Bel ik naar de betreffende bank, adviseert de leukerd dat ik dan even langs de bank ga om een nieuw pasje op te halen. Tja. Maar met een telefoontje (die ING, gewoon 24/7 bereikbaar) is alles weer geregeld en konden we weer verder. Hagelstenen op ons dak, onweer en een hoosbui later nu tijd om met een waterig zonnetje ons naar Caroline’s Boatshed tebegeven voor een goed glas en een hapje. Cheers mate!

  • 20 November 2018 - 08:25

    T5:

    Toch weer leuk om te lezen.
    Whakarewarewa klinkt asl waarwarenwij Heelijk die zwavelgeur, klinkt meteen al beter dan rottende eieren toch?
    Cheers

  • 20 November 2018 - 15:15

    Caroline:

    Boatshed? Kweetvanniets. Heb ik daar ook al een boatshed? Ik vind mn havenplekkie in Uitgeest al heel wat om te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Australie en Nieuw Zeeland

Vertrek 2 oktober naar Perth

Recente Reisverslagen:

27 November 2018

De laatste dagen...

24 November 2018

Coromandel

22 November 2018

Forgotten World Highway

20 November 2018

Kia ora

17 November 2018

Noordereiland
Jolanda

Actief sinds 24 Sept. 2018
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 8933

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Oktober 2018 - 29 November 2018

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: