The Southland Coast - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu The Southland Coast - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Jolanda - WaarBenJij.nu

The Southland Coast

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 November 2018 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Gisteren van Te Anou naar Invercargill gereisd. Wel redelijk droog maar met een storm. Rukwinden enz. We waaiden onze verschoning uit. Op de uitzichtpunten geen dolfijn of wat dan ook te zien. We zien uberhaupt weing anders dan mussen, heel veel schapen en her en der een verdwaalde koe of rendier. Ja jongens, als je op zoek bent naar Randolf moet je hier naartoe!
In Riverton belandden we in een museum met een super enthousiaste dame die duidelijk enorm trots was op “haar” museum en “hun” afkomst. Ik moet toegeven, het gaf een heel leuk doorkijkje over de ontwikkeling van Nieuw Zeeland. Net als de kolonisten in Australie zijn ze hier ook niet altijd even fijn omgegaan met de Maori’s....
Vervolgens kwamen we in Invercargill in een Irish pub terecht. En dat was maar goed ook, wat een desolaat stadje zeg! Dat het zondag was werkte niet mee maar hier wil je echt niet dood gevonden worden. Al met al geen dag om over naar huis te schrijven en dat doe ik dan toch maar weer :)
Maar vandaag, wat een prachtige dag. We hadden een behoorlijke tocht te rijden naar Dunedin, zo’n 350 km. We zijn langs de Southland Coast gereden en dat was bepaald geen straf moet ik zeggen. Prachtige doorkijkjes, Rinse ook weer blij. We gingen van 7 naar 18º, droog, zon en dan ziet de wereld er toch weer een stuk beter uit. Wel windkracht 6. Dat gaf een prachtig beeld van het natuurgeweld aan de oceaan. Ik dacht steeds het nu wel eens gezien te hebben maar wat blijft het fascinerend. Het woest opspattende water, ik kan er echt geen genoeg van krijgen. Een van de weinige gelegenheden waarbij je me uren achter kan laten zonder dat ik het idee heb dat ik wat moet doen. Liefst met een biertje in de hand heb je daar aan mij geen kind meer....
En nadat we ongeveer al 360 watervallen in Doubtfull Sound hebben gezien zijn we toch nog even naar de McLean falls gewandeld. Waterval was leuk maar nog veel leuker was de weg er naar toe. Nog even en ik word helemaal zen met mijn uitspraken, valt het jullie op? Zonder gekheid. Dwars door een stukje regenwoud, fantastisch! Doordat het zo nat is hier komen de bomen onder het mos te zitten en groeit er weer van alles op en aan. Hierdoor krijg je heel bijzondere samensmeltingen, heel mooi om te zien.
Dus al met al kruip ik vanavond tevreden in m’n boudoirtje om morgen Dunedin te gaan verkennen. Er is mooi weer voorspeld dus dat moet goedkomen!

  • 05 November 2018 - 04:28

    Hans Stolk:

    Het ziet er super mooi uit.....
    Wil wel een dagje mee

  • 05 November 2018 - 05:31

    Thea:

    Ziet er knisperend uit, Jolanda. Herinner me dat dat mos ook gorillasnot wordt genoemd. Dan kijk je er ook weer anders naar :)

  • 05 November 2018 - 05:33

    Wil A.:

    Wouw, daar heb je toch wel een paar dagen regen voor over!

  • 05 November 2018 - 06:41

    Jolanda :

    Hans, je bent welkom hoor. Er is nog een extra bedje in de campervan!

  • 05 November 2018 - 06:41

    Jolanda :

    Hans, je bent welkom hoor. Er is nog een extra bedje in de campervan!

  • 05 November 2018 - 06:45

    Jolanda :

    Lekker dan Thea.....

  • 05 November 2018 - 06:42

    Jolanda :

    Lekker dan Thea.....

  • 05 November 2018 - 06:42

    Jolanda :

    Absoluut Wil!

  • 05 November 2018 - 08:36

    T5:

    Kijk genoeg reacties deze keer kan ik het kort houden. XXOO

  • 06 November 2018 - 16:54

    Tessa:

    Ik ben weer helemaal bij hoor! Ik heb weer recht op de erfenis! :p
    Ben blij dat jullie weer warmpjes zitten.
    Liefs van jullie oudste

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Australie en Nieuw Zeeland

Vertrek 2 oktober naar Perth

Recente Reisverslagen:

27 November 2018

De laatste dagen...

24 November 2018

Coromandel

22 November 2018

Forgotten World Highway

20 November 2018

Kia ora

17 November 2018

Noordereiland
Jolanda

Actief sinds 24 Sept. 2018
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 9161

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

24 September 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Oktober 2018 - 29 November 2018

Australie en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: